מהי נגישות?
נגישות היא תנאי ראשון והכרחי למימוש זכותם הטבעית של אנשים עם מוגבלות להשתלבות בחברה, זכות שמעוגנת בחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות התשנ"ח – 1998. אחד מעקרונות היסוד של החוק הוא שאדם עם מוגבלות זכאי לקבל שירות באותו המקום בו הוא ניתן לכלל הציבור. המשמעות היא שמי שאחראי על אספקת שירות בין שניתן בתשלום ובין שניתן ללא מטרות רווח חייב להתאים את עצמו ללקוחות עם מוגבלות.
- רכז הנגישות מספק מידע לציבור על נגישות השירות הציבורי או נגישות המקום שבו השירות ניתן, על התאמות הנגישות שבוצעו בשירות ובמקום, על אמצעי עזר ושירותי עזר שניתן לקבל בשירות לפי בקשה, ועל התאמות נגישות חלופיות. עליו לספק מידע כזה לכל דורש ובעיקר לאנשים עם מוגבלות המעוניינים בו.
- על רכז הנגישות לתת ייעוץ והדרכה לארגונים או עסקים על החובות שלהם בתחומי הנגישות ומניעת אפליה של אנשים עם מוגבלות.
- על רכז הנגישות ליידע את העובדים בארגון על החוק האוסר הפלייתם של אנשים עם מוגבלות במתן השירות ועל חובת מתן שירות שוויוני בסביבה מכילה.
מי צריך רכז נגישות?
ע"פ חוק כל ארגון שמעסיק 25 עובדים לפחות צריך למנות רכז נגישות.
לייעוץ בנושא רכז נגישות פנו אלינו